Linda maakt 'Tour de Rumoer' langs mediabureaus

20sep 201709:49
  • Media
  • 9214 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PromotieMediabureauTijdschriften

nieuws Het salesteam van Linda Magazine is dinsdag samen met hoofdredacteur Jildou van der Bijl en B2B-directeur Caren Wassink op een 'Tour de Rumoer' langs verschillende mediabureaus. Compleet met boksring en bokshandschoenen daagt Linda de mediabureau-medewerkers uit tot een staredown met niemand minder dan wereldkampioen kickboksen Rico Verhoeven.

[video] Bert van Loon en AJ Huisman interviewen Joe Pulizzi

20sep 201709:32
  • Content
  • 6908 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoContent

nieuws Zeg je Content Marketing World, zeg je Joe Pulizzi. Bert van Loon en AJ Huisman van Content Marketing Fast Forward waren afgelopen maand aanwezig op het event in Cleveland en interviewden daar oprichter Pulizzi en zijn collega Robert Rose.

[GfK] Omzet retail op zondagen neemt toe

20sep 201709:17
  • Food-en-retail
  • 9556 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantSalesWinkelen

nieuws GfK becijfert dat het zondagse omzetaandeel blijft toenemen, doordat huishoudens steeds vaker op die dag shoppen in de supermarkt. 70% van de huishoudens winkelt gemiddeld 9,6 keer per jaar op zondag. Het omzetaandeel die dag ligt in Nederland inmiddels op 4,8 procent, dat betekent in geld circa 1,7 miljard euro omzet.

Fox Sports Eredivisie bedankt 1 miljoen abonnees

20sep 201700:47
  • Media
  • 12642 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CampagnesTelevisieVoetbalActivatie

nieuws Fox Sports Eredivisie viert de mijlpaal van 1 miljoen abonnees met een speciale ‘Bedankt-campagne’. De fans worden hierin bedankt door spelers en medewerkers van FOX Sports Eredivisie. Meefeesten kan via een actiepagina waar speciale voetbalprijzen zijn te winnen. De campagne is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Crowd.

Merk-experts Roland van Kralingen en Andy Mosmans lanceren Instituut for Branding and Business Development

20sep 201700:14
  • Bureaus
  • 8805 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenStrategieInnovatieMarketing

nieuws Het Institute for Branding and Business Developement (IBBD) opent op 26 september zijn deuren in het Baarnse kasteel Groeneveld. Het IBBD is een initiatief van Laurens Sloot, Marcel van Aalst (samen de directie van EFMI Business School), Andy Mosmans en Roland van Kralingen.

NOS belicht horeca-sluikreclame via Instagram

19sep 201715:43
  • Food-en-retail
  • 11590 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodTrends

nieuws Social media als Instagram zijn nieuwe marketingtools tools geworden om een restaurant op de kaart te zetten, toont de NOS item met het volgende item. Wie alvorens een heerlijk gerecht op te peuzelen of te drinken daar eerst een fijne foto van maakt en deze post op bijvoorbeeld Instagram, helpt de horecagelegenheid gratis aan extra promotie. Met dank ook aan Instagram. Hoe werkt dat, bijvoorbeeld voor de supersuccesvolle eetgelegenheid The Avocado Show?

#thisisourhouse van Absolut herinnert aan house-waarden

19sep 201715:25
  • Content
  • 9418 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentVideo

nieuws Vodka-merk Absolut heeft zojuist de campagne #thisisourhouse gelanceerd. In 1987, precies dertig jaar geleden, verwoordde Chuck Roberts de waarden van de housecultuur: 'You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile... It don't make a difference in our house.' Samen met vijftien iconen uit het Amsterdamse nachtleven maakt het merk een klinkend statement: op de dansvloer is iedereen gelijk.

RTL Nederland neemt meerderheidsbelang in Adfactor

19sep 201712:43
  • Media
  • 14459 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TelevisieReclameOnline advertisingZakelijk

nieuws RTL Nederland lijft Adfactor in. De broadcaster neemt een meerderheidsbelang van 60% in het digitale advertsingbureau. De samenwerking wordt per 1 oktober 2017 effectief. Adfactor blijft opereren vanuit zijn kantoor in Den Haag.

Dutch PR Awards voor Bijl PR, Progress en LVB Networks

19sep 201712:20
  • Bureaus
  • 10936 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PromotieAwardCommunicatiePR

nieuws Microsoft en de Hartstichting zijn in de prijzen gevallen bij de Dutch PR Awards. In de categorie B2C won Progress Communications met hun case voor Microsoft, terwijl LVB Networks de Zilveren Pauw won in de B2B-categorie voor advocatenkantoor Kneppelhout & Korthals. Bijl PR ontving de Non-Profit Award voor hun levensreddende campagne voor de Hartstichting: 6-minutenzone. Het is de vijfde keer dat de Dutch PR Awards zijn uitgereikt.

Moderne marketing: de data engineer

19sep 201712:15
  • B2b
  • 7807 x gelezen
  • Link
  • Gerard van den Bogaart
  • Big data

weblog In mijn blogserie belicht ik een aantal nieuwe functies in de moderne marketing. Dit keer: De Data Engineer. Een technisch iemand met een neusje voor cijfers, maar belangrijker nog, een analist die moet weten hoe de hazen lopen in de betreffende branches.

[Ingezonden artikel] Brunel kiest opnieuw voor Volvo Ocean Race

19sep 201712:10
  • Algemeen
  • 6987 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Na een succesvolle campagne en een tweede plaats tijdens de vorige editie, is Team Brunel ook nu weer van de partij bij de Volvo Ocean Race 2017-18. Die gaat op 22 oktober in Alicante van start. Het is de vierde keer dat detacheerder Brunel sponsor is van een team in de zwaarste zeilrace rond de wereld.

Stop met massacontent en omarm (eindelijk!) niche contentmarketing

19sep 201711:50
  • Content
  • 7510 x gelezen
  • Link
  • Patrick Severein
  • Content

weblog Onze doelgroep? Heel Nederland! Doelstelling? Leads natuurlijk. De vraag van veel klanten is té veelomvattend. Niche contentmarketing werkt beter.

Van Lanschot verlengt sponsordeal Van Gogh Museum

19sep 201711:42
  • Sponsoring
  • 10065 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkKunst & CultuurSponsorship

nieuws Van Lanschot en het Van Gogh Museum verlengen de lopende sponsorovereenkomst met twee jaar tot eind 2019. De verlenging komt voort uit de succesvolle activatie in de afgelopen 2,5 jaar. Het sponsorship is in 2016 bekroond met een SponsorRing in de categorie Kunst & Cultuur. Toegankelijkheid speelt binnen de nieuwe overeenkomst een belangrijke rol, waarbij het de ambitie is om meer Nederlanders het museum te laten bezoeken.

Eventbrite Organizer-app wint designprijs Google

19sep 201711:30
  • Design
  • 8822 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital design

nieuws De Eventbrite Organizer-app is bij Google in de prijzen gevallen voor zijn vormgeving in de categorie 'Interaction Design'. ‘De duidelijke structuur, navigatie en de gebruikerswaarde gaven de doorslag’. Volgens Google ‘stroomlijnt de app het hele proces van het aanmaken van een event tot het correct afhandelen ervan. De app biedt alles wat een drukke eventmanager vandaag de dag nodig heeft’.

[video report Cityguys 1] Opkomst van brunchcultuur vastgelegd

19sep 201711:30
  • Food-en-retail
  • 8191 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodContent

nieuws Via hun eigen YouTubekanaal willen de 'Cityguys' belangstellende foodies, marketeers en trendwatchers op de hoogte houden van 'food, drinks & travel' in en vanuit hun hoofdstad Amsterdam. Hun nieuwe serie over eten en drinken delen ze graag met MarketingTribune. In deel 1 uit de nieuwe serie 'Cityguys Selectie' leren we wat er tegenwoordig gebeurt tussen ontbijt en lunch in Amsterdam: het fenomeen brunch.

Denis Rochat leidt Nielsen Watch in Benelux

19sep 201711:18
  • Media
  • 9827 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ZakelijkPersonaliaOnderzoekBereik

nieuws Denis Rochat is benoemd tot de nieuwe Watch Leader van Nielsen in België en Nederland. In deze functie volgt hij Michele Strazzera op, die het bedrijf heeft verlaten 'om nieuwe kansen te exploreren'. Rochat is al decennia lang een vaste waarde binnen Nielsen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent