Ogilvy Amsterdam maakt Europese Ford-campagne

19sep 201710:28
  • Bureaus
  • 9273 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameMerkenCommercialsCampagnes

nieuws Ford heeft een speciale service voor Fords van vijf jaar en ouder: Ford Motorcraft. Onderhoud bij de dealer voor de prijs van de garage om de hoek. Ogilvy Amsterdam mocht daar de Europese campagne voor maken. Het bureau laat Ford thuiskomen.

Boomerang Agency neemt collega aan tijdens Adnight

19sep 201710:08
  • Bureaus
  • 11149 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Recruitment

nieuws Op vrijdagavond een nieuwe baan regelen, Boomerang Agency maakt het mogelijk. Tijdens Adnight op 6 oktober biedt het bureau uit Amsterdam jonge creatieven een mooie kans: vijf minuten pitchen, en naar buiten lopen met je nieuwe contract. De gelukkige kandidaat begint de maandag erop.

Roland Tameling hoofdredacteur van nieuwkomer Autocar

19sep 201709:43
  • Media
  • 9195 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentJournalistiekPersonaliaTijdschriften

nieuws Roland Tameling wordt hoofdredacteur van Autocar, het Britse format dat naar Nederland komt. Het freelance redactieteam bestaat verder uit Mark van den Ham (art director), Noël Ummels (eindredactie) en Rick Winkelman (radio/podcasting). Mariska Bekendam is verantwoordelijk voor marketing en events, Thijs Dorreboom regelt projecten en concepten.

Sneller innoveren door slimmer samenwerken

19sep 201709:25
  • Online
  • 5662 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Startup

nieuws Na de muziekindustrie, het toerisme en de banken slaat de digitalisering eindelijk toe in de verzekeringssector. Jonge innovatieve ondernemingen - ‘insurtechs’ - komen met frisse ideeën, intuïtieve concepten en zitten kort en snel op de markt. Een paar jaar geleden waren deze insurtechs op één hand te tellen, nu zijn het er volgens onze DIA-database wereldwijd ruim 1.500 en is er in 2016 volgens CB Insights ruim 1,7 miljard USD in insurtechs geïnvesteerd. Voor veel verzekeraars is dit voldoende aanleiding om zenuwachtig te worden en om meer gevoel en grip te willen krijgen op wat er zich precies in de insurtech-wereld afspeelt en welke ontwikkelingen en partijen je meer of minder serieus moet nemen.

[interview] KHN: 'verhoging btw-tarief is desastreus voor horecaondernemers'

19sep 201709:02
  • Food-en-retail
  • 6338 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewMarketingPolitiek

nieuws KHN vindt het onacceptabel dat er plannen zijn om het lage btw-tarief te verhogen, zonder dat daarbij rekening wordt gehouden met de negatieve gevolgen voor horecaondernemers. De VVD, D66, CDA en CU onderhandelen over een coalitieakkoord en er zijn plannen om het lage btw-tarief van 6 procent naar 8 procent te verhogen. KHN-voorzitter Robèr Willemsen: 'Wij zijn hier fel op tegen. Het lijkt een kleine stap, maar de impact is groot. Want horecaondernemers werken met kleine marges.'

SNS kiest Alfred als creatief bureau

19sep 201700:12
  • Bureaus
  • 5473 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PitchesKlant

nieuws Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor SNS. Het bureau is geselecteerd door SNS na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van SNS. Alfred is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe merkcampagne van SNS en de uitrol hiervan in TV, radio, outdoor, print en digital.

Perre van den Brink (Vice/Virtue): ‘We maken verhalen, geen content'

18sep 201714:41
  • Content
  • 8438 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentStrategie

nieuws Millennials, het is de doelgroep waar de gemiddelde marketeer zich stuk op bijt - ook wel bekend als de moeilijk benaderbare groep 18-30 jarigen. Er is in ieder geval één mediabedrijf dat deze wel weet te bereiken en dat is Vice Media. Door de content die jongeren simpelweg aanspreekt maar ook vanwege Virtue, het creatieve bureau van Vice. Perre van den Brink, voorheen head of content bij Vice en tegenwoordig managing director van het bureau, deelt zijn visie op contentmarketing met MarketingTribune.

FCB Amsterdam maakt serie portretten van Veldhelden voor Mastercard

18sep 201714:06
  • Sponsoring
  • 10292 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • CampagnesVoetbalSponsoringVideo

nieuws Net als elk seizoen worden de UEFA Champions League wedstrijden in Nederland voorafgegaan door de Veldhelden van Mastercard, het moment dat kinderen hand in hand het veld betreden met hun helden. Een unieke ervaring, helemaal voor Feyenoord, omdat het 15 jaar geleden is dat de club mocht aantreden in de UEFA Champions League.

Lubach lanceert Slechter Leven-keurmerk

18sep 201711:50
  • Food-en-retail
  • 10529 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFoodMVO

nieuws Op al het vlees zónder 'Beter Leven Sterren' zou verplicht een plaatje moeten komen van de leefomstandigheden van de dieren, zodat we met z'n allen minder vaak kiezen voor vlees zonder Beter Leven Sterren. Dat stelde Arjan Lubach in zijn goed bekeken talkshow zondagavond jongst leden. Hij presenteert een speciaal stickervel dat bewuste consumenten op fout vlees kunnen plakken. Dezelfde avond nog lag de site plat.

Jess Gunn en James Crossley winnen JongeHonden-pitch Booking.com

18sep 201711:23
  • Bureaus
  • 9351 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatiePitchesConcepten

nieuws Het duo Jess Gunn en James Crossley heeft de openingspitch van JongeHonden gewonnen voor het digitale merk Booking.com. 'Jullie leggen de lat enorm hoog, en dat is alleen maar positief voor alle jong creatieven in Nederland', zegt Luis Ortiz, Senior Global Marketing Communications Creative bij Booking.com. Hij was onder de indruk van 38 ingezonden concepten.

Jay Acunzo op CMWorld: 'Persoonlijkheden in een team maken het verschil'

18sep 201710:51
  • Content
  • 23943 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieEvenementContent

nieuws Wanneer gaan marketeers de fout in? Op het moment dat ze 'average' willen zijn. Het is de korte maar krachtige stelling van Jay Acunzo, een van de keynote speakers op Content Marketing World dat vorige week in Cleveland plaatsvond. Merken als Death Wish Coffee en Merriam-Webster Dictionary hebben dat goed begrepen, die zijn anders dan anderen. Na zijn energieke talk was Acunzo bereid dit nog even toe te lichten aan MarketingTribune.

[exclusief] ADNIGHT presenteert programmatips

18sep 201710:05
  • Bureaus
  • 7640 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Na een flinke dip bruist de Amsterdamse creatieve industrie weer van de energie. Bestaande bureaus vernieuwen en nieuwe specialistische bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond. Hoe houd je als moderne marketeer bij welke partijen de beste services en oplossingen bieden? Een markt die zo snel verandert en innoveert is niet bij te houden. Op vrijdag 6 oktober vindt daarom de tweede editie van ADNIGHT plaats. Maar wat zijn nu de leukste routes om te bewandelen? De organisatie presenteert de Innovatieroute en de Schinkelroute.

Robert Guis Business Director V6K

18sep 201710:00
  • Bureaus
  • 8991 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclamePersonalia

nieuws Van Zessen Klaar (V6K), creatief bureau uit Leiden, versterkt zich met Robert Guis. Guis maakt de overstap van Leo Burnett Amsterdam, waar hij ook werkzaam was als Business Director. Eerder was Guis managing director van het merkactivatiebureau KOEN en werkte hij als Client Services Director bij FHV-BBDO, N=5, TBWA en FCB Amsterdam. Guis wordt bij V6K onderdeel van het managementteam.

QR Code: De Cadel Evans van de tech

18sep 201709:33
  • Media
  • 8740 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Communicatie

weblog Natuurlijk ben ik hier niet uniek in, maar ik hou heel erg van de underdog. En dan niet de-underdog-die-toch-wint, nee de underdog. Ik werd fan van Lance Armstrong in de hoogtijdagen van Alberto Contador. Toen Lance niet meer won dus. En nu, in de jaren van Froome, ben ik fan van Contador.

Digital talent Myrna Pruijn: 'Mijn leercurve is bizar, dat geeft een kick'

18sep 201709:00
  • Algemeen
  • 10003 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Digitaal

nieuws Ook bij de tweede detachering bij Interpolis – ze werkte eerder bij Jumbo – is digital talent Myrna Pruijn er nog meer van overtuigd dat ze verder wil in (online) marketing. Ze viel met haar neus in de boter met haar detacheringsperiode via het Digital Talent Development Programma van Schaal+ bij Interpolis. Toen draaide net de campagne AutoModus die viral ging.

[Interview] Gerard van Driesten en Pier Baarsma (NDC Brand Concepts): 'Lokale relevantie op de kaart zetten'

18sep 201707:42
  • Media
  • 11378 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • DagbladenCrossmediaInterview

nieuws NDC mediagroep is bezig met een ingrijpende transformatie die het bedrijf van traditionele dagbladuitgever tot een crossmediale speler in nieuwsmedia maakt. En daar hoort een vertegenwoordiging in Amsterdam bij want daar zitten de bureaus en wordt het advertentiegeld uitgegeven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent