[designcase] Red Band door ProudDesign

16sep 201709:52
  • Design
  • 22244 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws Heel Nederland kent de slogan 'Red Band, als je voor pret bent' en dat wil het zoetwarenmerk graag zo houden. Ook voor de minder suiker, suikervrije en veggie varianten. MarketingTribune sprak met Anouk Baltus, marketingmanager enjoyment - what’s in a name? - en Mick de Reuver, managing director ProudDesign, het verantwoordelijke designbureau voor de nieuwe ‘merkarchitectuur’.

Paola Cassone: Wat houdt ons tegen?

15sep 201716:52
  • Media
  • 23172 x gelezen
  • Link
  • Paola Cassone
  • Customer JourneyOnderzoekDoelgroep

weblog Onlangs is de nieuwe televisiecampagne van de Nederlandse Spoorwegen gestart. Geconfronteerd met een slappe boterham in hun verzorgingstehuis, beslissen twee vrienden om in Parijs te gaan lunchen en dat doen ze ook. Zomaar. Vier uur later zitten ze voor een heerlijk bord fruits de mer met uitzicht op de Notre Dame. Wat mij opvalt aan dit verhaal is het gemak waarmee de beslissing wordt genomen en uitgevoerd

National Geographic vol lof over foodland Nederland

15sep 201715:53
  • Food-en-retail
  • 31655 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • StorytellingFoodInnovatie

nieuws Tijdschrift National Geographic brengt een prachtige hulde aan landbouwland Nederland, dat volgens de redactie wereldwijd vooroploopt met duurzaam boeren. Dit levert deze gigantische productie op over hoe ons kleine land de wereld voedt. 'The Dutch have become world leaders in agricultural innovation, pioneering new paths to fight hunger.' Hoewel trots zijn op Nederland voor bepaalde mensen een hardnekkig taboe lijkt, geeft deze reportage weer een extra argument om dat soms juist wel te zijn. Kijk even mee.

Epidemie verzorgt introductie beauty-merk Oenobiol Paris

15sep 201715:28
  • Bureaus
  • 29035 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • TelevisieCommercialsCampagnesAdvertising

nieuws Het reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met Vemedia Consumer Healtcare de positionering en de communicatie voor de lancering van het beauty-merk Oenobiol Paris.

Iedereen aan de rijstepap

15sep 201715:22
  • Design
  • 24572 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws 11 september opende pop-up shop Treat me Rice zijn deuren in Amsterdam. Met Treat me rice spelen de initiatiefnemers in op een ‘nieuwe retro food trend’, te weten rijstepap. In New York zijn er al meerdere rice pudding shops en verschijnt rijstepap steeds vaker op het menu van hippe restaurants.

[designpanel] Adidas door RESN

15sep 201715:00
  • Design
  • 21571 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designDesignpanel

nieuws Adidas.nl/climazone is de showcase voor Adidas’ merk- en designinnovaties, premiumproducten en gepatenteerde technologieën. De campagnevideo werd echter slecht of niet bekeken en uit feedback bleken de consumenten een hekel te hebben aan lang scrollen. RESN besloot de manier waarop werd gekeken te veranderen. De film werd in ‘hapklare brokken’ geknipt en die werden op de juiste plek getoond. Door de ‘click and hold’-functie krijg je als gebruiker wat meer achtergrondinformatie via de prachtige beelden uit de film, zonder dat je de ‘eerste informatieve laag’ verlaat. Ons panel oordeelt.

Lexus vraagt Don Diablo als influencer

15sep 201714:39
  • Content
  • 18751 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Content

nieuws Lexus gaat een samenwerking aan met Pepijn Schipper, beter bekend als dj Don Diablo. Het automerk maakt bekend dat ze een speciaal ontworpen Lexus RC F aan 'the Don' ter beschikking stellen.

Xavier van Leeuwe directeur Consumenten TMG

15sep 201713:57
  • Media
  • 23281 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladuitgeversNieuwsmediaPersonalia

nieuws Xavier van Leeuwe start per 1 oktober als directeur met als aandachtsgebied consumenten bij Telegraaf Media Groep (TMG). Van Leeuwe wordt bij TMG onder meer verantwoordelijk voor de marketing van de merken, werving en behoud van abonnees, data-analyse en klantbeleving. Hij rapporteert aan ceo Marc Vangeel.

[Ster Forum] Thijs Muller (Havas Media): Den Haag zal Frank Volmer diepe zakken moeten geven

15sep 201713:35
  • Media
  • 36460 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • AdvertisingMediabureauTelevisie

nieuws De Ster stopt met het geven van zowel bureau- als volumekorting 1 januari 2018. Er komen vaste prijzen voor alle adverteerders - ongeacht hoeveel er wordt ingekocht - waar ook de bemiddelingskorting van 15 procent al in is verwerkt.

Pierre Leclercq nieuwe head of styling Kia Motors

15sep 201712:08
  • Design
  • 18769 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Personalia

nieuws Kia Motors heeft Pierre Leclercq benoemd tot head of styling van het designhoofdkwartier in Namyang, Korea. Deze nieuwe functie is in het leven geroepen om de langetermijnstrategie voor design en innovatie verder te ontwikkelen. Met de aanstelling van de Belgische topdesigner wil Kia de ontwikkeling van een consistent design-DNA voor groeiende modellenrange bespoedigen.

Hoe ga je viral op Instagram?

15sep 201712:00
  • Design
  • 20951 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • GraphicSocial media

weblog Waarom krijgen sommige foto’s op Instagram zoveel likes, terwijl andere foto’s teleurstellen? Het is niet zo simpel dat goede beelden slagen en slechte beelden mislukken. Een paar tips voor publiceren op Instagram.

Stadsschouwburg Amsterdam en Rabobank verlengen samenwerking

15sep 201711:51
  • Sponsoring
  • 23475 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Kunst & CultuurSponsoring

nieuws Rabobank Amsterdam, sinds 2008 founding partner van Stadsschouwburg Amsterdam, blijft ook in de toekomst de ambities van de Stadsschouwburg steunen. Met financiële bijdragen en met gezamenlijke, inhoudelijke programma's over de stad en haar inwoners.

La Place opent 9 zaken in Hudson's Bay

15sep 201711:43
  • Food-en-retail
  • 22385 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarktwerkingWinkelenMarketing

nieuws La Place opent in september vijf restaurants en vier cafés in de nieuwe warenhuizen van Hudson’s Bay. Het gaat om zaken in Leiden, Den Haag, Rotterdam, Maastricht, Almere, Tilburg, Breda, Den Bosch en Zwolle. Dit zijn de eerste La Place restaurants die worden geopend in de nieuwe Canadese warenhuizen.

National Geographic en Universiteit van Nederland lanceren YouTube-serie

15sep 201710:36
  • Content
  • 20065 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentVideo

nieuws National Geographic en Universiteit van Nederland gaan samenwerken en lanceren een nieuwe webserie op YouTube: 'Het LAB'. Iedere week verschijnt er op vrijdag een nieuwe video waarin wetenschappers antwoord geven op alledaagse vragen. Hoe maak je de perfecte cappuccino? Of: kun je ook hallucineren zonder drugs? De samenwerking draagt bij aan de gemeenschappelijke missie van beide partijen om wetenschap toegankelijk te maken voor een breed publiek. Het LAB gaat vandaag (15 september) om 16:00 uur van start.

Contentmarketeers: Schrijven blijft een vak. Stop met WC-eend-teksten

15sep 201710:08
  • Content
  • 15166 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

weblog Als je niet kunt schrijven, begin er dan niet aan. De echte contentmarketeer kan reflecteren. Een intro treft je als een stomp tussen de ogen. Je houdt je adem in en wilt verder lezen of kijken. Alles kan wachten. Soms is een zin voldoende, of het juiste woord. Als contentmarketeer voel je haarscherp aan waarmee je je doelgroep raakt. Omdat je vanuit zijn stoel naar een onderwerp kijkt. Hoe dramatisch zelfbenoemde experts hun blogs kunnen beginnen, blijkt uit de praktijk. Pijnlijk. Teksten die niet uitnodigen om door te gaan. Hoe interessant de materie ook is. Lees maar mee.

Lemon Scented Tea ontwikkelt vervolgcampagne voor Nuon ‘Luisteren geeft energie’

15sep 201709:53
  • Bureaus
  • 12920 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesAdvertisingCommercials

nieuws Nuon geeft met specifieke klantbeloftes verdere verdieping aan de merkpositionering ‘Luisteren geeft energie’. In deze vervolgcampagne, wederom van het bureau Lemon Scented Tea, staat het waarderen van langere relaties centraal.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent