'Nog even en we leven in de subscription economy'

13nov 201716:02
  • Food-en-retail
  • 7535 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieMarketing

nieuws Wie gebruik wil maken van een product, denkt vooral aan het kopen ervan. Dat beeld raakt steeds meer aan het kantelen. Want stukje bij beetje gaan we steeds vaker producten leasen en huren. Ook abonnementsvormen raken almaar populairder. En daarmee komen we steeds dieper terecht in de subscription economy.

'Echte creativiteit is niet vervangbaar door data'

13nov 201711:36
  • Online
  • 11511 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • SalesMarketingBig dataCreatie

weblog De marketeer bevindt zich steeds vaker in een spagaat en moet zijn rol opnieuw uitvinden. Is er sprake van science versus art? En wat is er nodig om succesvol en daarmee relevant te blijven? James Keating is Hoofd Marketing EMEA bij Dropbox en ziet dat binnen het vakgebied in toenemende mate een focus ligt op de analytische kant van het marketingvak. Hij is fervent voorstander van een goede balans tussen wat Dropbox: the art and the science noemt. Echte creativiteit is vooralsnog niet vervangbaar door data.'

NPO intensiveert samenwerking met IDFA

13nov 201711:26
  • Media
  • 16009 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTelevisieMediaPartnership

nieuws De publieke zender NPO 2 zal tijdens het Amsterdamse documentairefestival IDFA (15 - 26 november) vier Nederlandse documentaires uitzenden die op het festival in première gaan. Dat is voor het eerst. NPO en IDFA hernieuwen hiermee hun jarenlange samenwerking, om kwaliteitsdocumentaires voor een breed publiek toegankelijk te maken.

'Singles Day' tikt in 1 dag de 25 miljard dollar aan: lessen voor Nederlandse marketeers

13nov 201711:15
  • Food-en-retail
  • 9133 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WebWinkelenMarketing

nieuws Singles Day op zaterdag 11 november heeft voor de Chinese webshop Alibaba weer nieuwe records gebroken. Met 25,4 miljard dollar aan dagomzet versloeg het bedrijf de meest optimistische voorspellingen. De omzet kwam ten opzichte van vorig jaar zelfs 39 procent hoger uit. Een soort Sinte Maarten op de ultra-turbo. Igor Beuker deelt Alibaba-lessen voor Nederlandse marketeers en ondernemers: 'digitaal en digital commerce betekent overleven en groeien.' Greenpeace tempert intussen het dolgedraaide materialisme met 'NIKS'.

Boze chirurg in Ohra-campagne over vrije zorgkeuze

13nov 201710:38
  • Bureaus
  • 7987 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameZorgverzekeringCommercialsCampagnes

nieuws De nieuwe zorgcampagne van Ohra laat net als vorig jaar een ongemakkelijke situatie bij een zorgverlener zien. De boodschap is dat je dit bij Ohra kunt voorkomen, want zij biedt als één van de weinige zorgverzekeraars in Nederland vrije zorgkeuze aan. Uit onderzoek blijkt dat vrijwel alle Nederlanders dit belangrijk vinden, maar minder dan 10% heeft het ook daadwerkelijk.

Krajicek strikt NextGen-sterren Rublev en Khachanov voor ABN Amro World Tennis Tournament

13nov 201710:22
  • Sponsoring
  • 10648 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingEvenementSport

nieuws Andrey Rublev en Karen Khachanov zijn toegevoegd aan het deelnemersveld van het 45e ABN Amro World Tennis Tournament. Met de beide Russische talenten en de al eerder aangekondigde Alexander Zverev is de complete top-3 van de NextGen-spelers in actie te zien in Rotterdam Ahoy. Toernooidirecteur Richard Krajicek strikte beide talenten tijdens de Next Gen ATP Finals in Milaan.

Hoogtepunten Marketing en Technology Event in video

13nov 201710:06
  • B2b
  • 5822 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • EvenementInnovatie

nieuws Op donderdag 9 november wisten tijdens het jaarlijkse Marketing en Technology Event van BBP Media de keynote customer journey experts de ruim 200 marketeers te boeien met hun intrigerende verhalen over de stand van de techniek en de marketingaanpak in de klantreis. De interactie met de klant wordt steeds technischer en intensiever. Gracious Studios maakte een fraaie compilatie van de inspirerende dag.

Kokoro maakt internationale campagne 'Duik in Den Haag'

13nov 201709:48
  • Bureaus
  • 9943 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesKunst & Cultuur

nieuws Gemeente Den Haag jaagt zijn citymarketing aan met een internationale campagne ontwikkeld door Kokoro Amsterdam. Bedoeling is dat iedereen na het zien van de toeristische imagocampagne 'Duik in Den Haag' weet dat de hofstad aan zee ligt. Deze ligging staat centraal, met uiteraard aandacht voor diverse highlights van de stad. Door dit naadloos te laten overvloeien in elkaar, hoopt Den Haag mensen te inspireren om een trip naar de stad én de zee te maken.

Arnoud van Leeuwen commercial director PHD Nederland

13nov 201709:32
  • Bureaus
  • 8970 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MediabureauPersonaliaStrategie

nieuws Arnoud van Leeuwen is deze maand als commercial director gestart bij PHD Nederland. Hij heeft een brede media achtergrond met zowel online als offline ervaring. Na verschillende marketing- en salesfuncties bij Sanoma, de Ster en Microsoft te hebben vervuld was hij in 2007 co-founder van ClickDistrict en het latere Platform161.

Paagman lanceert feestdagen-glossy Present

13nov 201700:22
  • Media
  • 13603 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentTijdschriftenInstore marketing

nieuws Boekwinkel Paagman in Den Haag heeft voor het eerst een eigen feestdagen-glossy gelanceerd: Present. Dit magazine staat boordevol interviews en artikelen over onder meer literatuur, muziek en familie, aangevuld met inspirerende cadeaus voor de aankomende feestdagen. Present bevat bijdragen van onder meer Yvon Jaspers, Arthur Japin en Yvonne Keuls.

Nieuwe functie bij MediaMonks: Alexander Kraemer wordt experience architect

13nov 201700:10
  • Bureaus
  • 23302 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieDigitaalPersonaliaContent

nieuws Digitaal productiebureau MediaMonks heeft zijn 'experiential' team versterkt met vormgever Alexander Kraemer. Hij gaat een compleet nieuwe functie bekleden: als experience architect is hij verantwoordelijk voor het creëren van interactieve merk- en productbelevingen waarbij de nadruk ligt op de naadloze aansluiting tussen ruimtelijk en digitaal design.

KPN vierde partner van TeamNL

10nov 201715:06
  • Sponsoring
  • 22875 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsorshipSchaatsen

nieuws KPN gaat TeamNL in de volle breedte ondersteunen. De nieuwe overeenkomst met NOC*NSF houdt in dat KPN zich tot en met eind 2018 aan het Nederlandse Olympische team verbindt. Belangrijk onderdeel van het partnership is de samenwerking op weg naar en tijdens de Winterspelen van PyeongChang. Naast de Nederlandse Loterij, Rabobank en Heineken wordt KPN de vierde partner van TeamNL 'en daarmee van de Nederlandse sport'.

Hoe pas je je app-uitgeefstrategie aan op de iPhone X?

10nov 201714:48
  • Media
  • 18640 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • UitgeefstrategieMobile

weblog De iPhone bestaat tien jaar, en Apple viert dit door ons te trakteren op maar liefst twee nieuwe toestellen: de iPhone 8 en de iPhone X, uit te spreken als tien en niet als X. Naast dat dit ons als consument de kans geeft veel te dure sinterklaas- en kerstcadeaus aan te schaffen, betekent het dat jij als app-uitgever je iOS app weer moet aanpassen.

[Rondvraag] Volvo Ocean Race, wat zijn status en risico's?

10nov 201714:14
  • Sponsoring
  • 29927 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringSportmarketingEvenementForum

nieuws Na een hectische start door de affaire-Tienpont is de Volvo Ocean Race inmiddels in volle gang. Wat maakt deze zeilrace tot zo'n uniek sponsor-event? MarketingTribune vroeg het aan een aantal vakgenoten. Hoe heeft de sponsorwaarde van de 'VOR' en de deelnemende boten zich in de afgelopen jaren ontwikkeld? En wat als er iets misgaat: hoe schadelijk is een conflict zoals tussen AkzoNobel en schipper Simeon Tienpont voor een sponsor?

Virale employer branding voor Jacobs Douwe Egberts

10nov 201714:00
  • Bureaus
  • 20898 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Campagnes

nieuws Creatief bureau Vuur heeft de nieuwe employer branding-campagne voor Jacobs Douwe Egberts (JDE) ontwikkeld. Impact staat hierin centraal. Door dit abstracte begrip tot leven te brengen wil JDE professionals en starters aantrekken.

[designpanel] Lola Quinoa door Mountain

10nov 201714:00
  • Design
  • 20092 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • DesignpanelPackaging

nieuws Quinoa kent zijn oorsprong in het Andes-gebied in Zuid-Amerika, maar Lola Quinoa is een ras dat in Nederland in de buitenlucht kan groeien. Met Lola Quinoa wil de Dutch Quinoa Group quinoa voor een groter publiek toegankelijk maken. Om dit te bereiken vroeg het merk Mountain om een nieuwe visuele identiteit en verpakkingsdesign te ontwikkelen. Rik Keessen van Mountain: ‘Quinoa in het algemeen en Lola Quinoa in het bijzonder spreekt vooral millennials aan. Een doelgroep van jonge actievelingen die grote waarde hecht aan een gezonde en gevarieerde levensstijl en daarbij op zoek is naar een inspiratief en eerlijk verhaal. Die actieve en jonge stijl is ook de basis voor dit nieuwe designconcept. Geen vast designgrid, maar wel stijlelementen die op verschillende manieren worden ingezet. Een optimistisch kleurgebruik, bolde organische typografie en het venster vallen daarbij het meeste op. Er is ook aandacht voor uitleg van de Hollandse oorsprong en bereidingswijze en zijn er suggesties voor gebruik bij het ontbijt, lunch, avondeten of als tussendoortje.’ Gaat ons panel overstag?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent