999 Games kiest voor Abovo Media

15sep 201709:50
  • Bureaus
  • 9008 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MediabureauCampagnesAdvertising

nieuws Abovo Media gaat de mediaplanning, inkoop en strategie verzorgen voor bord- en kaartspellenuitgever 999 Games. De verschillende campagnes zullen te zien zijn op Zapp Kids, Nickelodeon, TLC en FOX.

Chantal Janzen lanceert &C Me talent stage

15sep 201709:45
  • Media
  • 6097 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CrossmediaTijdschriften

nieuws &C Me talent stage is onderdeel van Chantals multimediamerk &C. &C Me talent stage geeft talenten de kans zich via dit online platform te laten zien aan de wereld. De BankGiro Loterij is partner van &C Me talent stage.

Amsterdam lanceert Europa's eerste Artificial Intelligence opleiding

15sep 201708:20
  • Online
  • 6760 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Innovatie

nieuws Voor elk bedrijf zijn vanaf vandaag de kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence, AI) tools beschikbaar die door de grote tech bedrijven worden ingezet. Growth Tribe lanceert een AI voor Marketing & Growth opleiding waarin iedereen zonder technische achtergrond leert hoe AI en Machine Learning (ML) in de praktijk toegepast worden door bedrijven zoals Netflix and Amazon. Launching partners voor deze eerste in zijn soort opleiding zijn Microsoft, data science tool Dataiku en StartupAmsterdam.

[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - oprichter en cmo Kipster.nl

15sep 201700:01
  • Food-en-retail
  • 12916 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFoodMarketing

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 114 interviewt de redactie Food&Retail Olivier Wegloop. Na een grote naam te zijn geworden in de contentmarketing, met projecten voor ondermeer Unilever, Douwe Egberts en Heineken, maakt Wegloop nu een opvallende nieuwe move: door de opening vandaag (!) van kippenfarm 'Kipster'. Verwijzend naar het Ei van Columbus, spreekt hij over 'Het ei van Kipster, de meest dier- en milieuvriendelijke kippenboerderij ter wereld'. Vanaf oktober liggen de eerste gelegde eieren bij retailketen Lidl. 'We hadden niet durven dromen dat deze revolutionaire boerderij zo’n aanzuigende werking heeft.'

Eigenaar Halal Fried Chicken doodgeschoten

14sep 201717:22
  • Food-en-retail
  • 9114 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws De Turks-Nederlandse eigenaar van fastfoodconcern Halal Fried Chicken, Ali Kaynak, is doodgeschoten in Amsterdam. De schietpartij vond deze week plaats rond 23.45 uur op een steenworp afstand van de lokale Halal Fried Chicken.

Fitzroy ontwikkelt Europese campagne A. Vogel

14sep 201713:47
  • Bureaus
  • 10074 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • AdvertisingCampagnesCommercialsTelevisie

nieuws Biohorma, producent van zelfzorgmerk A.Vogel, heeft na een pitch Fitzroy de opdracht gegeven een tv-campagne te ontwikkelen. De opdracht luidde: ontwikkel een concept voor commercials, die vanuit diverse productproposities het merk A.Vogel laden met de merkwaarden ‘natuurlijk en effectief’. En die bovendien opvallen en het merk eigentijds neerzetten.

Samsung claimt Het Jachtseizoen van StukTV

14sep 201711:31
  • Media
  • 9921 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • AdvertisingBranded contentTelevisie

nieuws Zaterdag 16 september om 17.00 uur start de tweede editie van het format Het Jachtseizoen op het YouTube-kanaal van StukTV. Nieuw dit seizoen is de app, waarmee jongeren zelf Het Jachtseizoen spelen met vrienden. Hiermee wil StukTV het buitenspelen onder jongeren stimuleren.

Vloggers komen in actie voor Sint Maarten

14sep 201711:27
  • Content
  • 9123 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoContentVloggen

nieuws Verschillende YouTubers komen in actie voor Sint Maarten en zijn daarmee het initiatief #TaartenVoorSintMaarten gestart. Hiermee roepen ze heel jong Nederland op om collectief taarten te bakken, deze te verkopen aan vriend of familie en de opbrengst te doneren aan Giro 5125. Taartenbakkers kunnen de foto van hun taart op hun social media plaatsen, met eerder genoemde hashtag.

Marc Verschoor Managing Director Zenith Nederland

14sep 201711:14
  • Bureaus
  • 11418 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaMediabureau

nieuws Na het afgelopen jaar als coo geopereerd te hebben van Zenith is Marc Verschoor per direct benoemd tot Managing Director Zenith Nederland. Cornelie Weller, ceo Publicis One: 'Ik heb Marc leren kennen als iemand met een sterke digitale en technologische kennis en achtergrond met focus op klant(tevredenheid).'

Keynote Sponsorcongres Van Keimpema (Fries museum): actief verbinding zoeken met het bedrijfsleven

14sep 201710:58
  • Sponsoring
  • 8519 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws Het Fries Museum vestigde in 2016 een bezoekersrecord met de toptentoonstelling Alma-Tadema. In het kader van Leeuwarden-Fryslận Culturele Hoofdstad van Europa in 2018 organiseert het Fries Museum nog twee blockbusters: Mata Hari en M.C. Escher. Liesbeth van Keimpema is binnen het museum mede verantwoordelijk voor het ontwikkelen van cultureel ondernemerschap. Zij spreekt op 26 september op het jaarlijkse Sponsorcongres.

[#11 Content Rally] Ewald Verhoog (Beeckestijn Business School): 'Content hoeft niet elke dag vers te zijn'

14sep 201710:47
  • Content
  • 8654 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonalia

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Ewald Verhoog, businesscoach en docent bij Beeckestijn Business School.

Yune ontwikkelt videocampagne voor BMW

14sep 201710:03
  • Bureaus
  • 10072 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • VideoAdvertisingCampagnes

nieuws Content marketingbureau Yune lanceert de campagne voor BMW Nederland, die draait om de innovatieve Steptronic automaat. BMW heeft Yune gevraagd het creatieve concept voor de nieuwe multimediale Automaatcampagne op zich te nemen. Online video en bijbehorende fotografie staan in het creatieve concept centraal.

CMWorld: 'Alles is veranderd en niets is anders'

14sep 201709:52
  • Content
  • 7577 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Content

weblog Afgelopen week bezocht ik Content Marketing World in Cleveland, Ohio. Het grootste contentmarketing event ter wereld met 4.500 deelnemers uit meer dan vijftig landen. Met een fantastische groep Nederlandse en Belgische marketeers en een journalist van MarketingTribune namen we deel aan de door CMFF georganiseerde workshop. In deze blog deel ik mijn belangrijkste learnings.

ProMille Media breidt portfolio uit met 27 titels

14sep 201709:45
  • Media
  • 9237 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • UitgeversNieuwsmediaAdvertising

nieuws ProMille Media, het loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale en lokale media, heeft per 1 september zijn portfolio uitgebreid met 27 titels. Via ProMille Media kunnen adverteerders nu ruim vijf miljoen Nederlanders in de regio bereiken. Toegevoegd zijn onder meer het Nederlands Dagblad en het Reformatorisch Dagblad en de titels van Uitgeverij De Bode en Uitgeverij Het Kontakt.

OMX versterkt positie in digital audio advertising

14sep 201709:38
  • Media
  • 8322 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioOnline

nieuws OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand. De verkooporganisatie voor audio kan dankzij exclusieve samenwerking met het a2X platform van Triton Digital alle luisteraars bereiken die naar de aangesloten internationale online radiozenders en muziek streaming diensten luisteren.

Zwanenberg voorziet forse stijging vega omzet in Europa: 'op termijn 50% uit niet-vlees'

14sep 201709:10
  • Food-en-retail
  • 11998 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodTrends

nieuws Zwanenberg Food Group, die in juli soep- en rookworstfabriek Unox overnam, trekt veel aandacht met de voorspelling dat op termijn 50% van de ZFG-groepsomzet uit niet-vlees producten zal komen. Het foodmerk signaleert een dalende vleesconsumptie in Europa, waar slimme marketeers en ondernemers uit de vlees- en snackindustrie op moeten reageren. Het aantal flexitariërs stijgt -ook in Nederland- flink.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent