Transavia richt zich met YouTube kanaal op Generatie Z

10nov 201713:51
  • Content
  • 18217 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social MediaContentStrategie

nieuws Transavia lanceert vandaag zijn vernieuwde YouTube kanaal, waarop wekelijks nieuwe video’s worden geplaatst. Met dit kanaal wil Transavia generatie Z aanspreken, die intensief gebruikmaakt van YouTube. Doel is hen te informeren, te entertainen en enthousiast te maken voor vliegen met Transavia. In de video’s staan vaak de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij in de spotlight. Zij kennen Transavia als geen ander en spelen in veel formats de hoofdrol.

Maak plaats voor jonge content denkers!

10nov 201711:44
  • Content
  • 14479 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Branded content

weblog Ik sprak onlangs een pas aangetreden bureaudirecteur met een rijke ervaring over de toekomst van het vak content marketing, of eigenlijk de kijk op het bureau van morgen. Het duurde niet lang voor het gesprek ging over de nieuwe generatie content marketeers waarop we zitten te wachten. Durf tien twintigers aan je te verbinden, studenten of pas afgestudeerde jongens en meisjes met een flinke hoeveelheid creatieve intelligentie. En stel ze voor aan je klanten.

Jumbo City station Eindhoven opent 15 november

10nov 201711:34
  • Food-en-retail
  • 18017 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenFood

nieuws De door retailketen Jumbo aangekondigde winkel op station Eindhoven opent op woensdag 15 november de deuren. De winkel krijgt de nieuwe naam van Jumbo’s stadsconcept: Jumbo City.

[Marketingtech 2017] 10 Customer Journey Take Aways

10nov 201710:58
  • Online
  • 13976 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Customer JourneyEvenement

nieuws Wat is nou het geheim van een geslaagde customer journey? Jeremiah Albinus, CMO van FonQ, beschrijft twee cruciale elementen. De eerste is een goed verhaal, een stuk emotionele waarde die een merk geloofwaardigheid en vertrouwen doet uitstralen en productinformatie relevanter maakt. De tweede is het samenspel van data en technologie, en daar komen de ‘geek marketers’ in het spel, die Albinus als onbetwiste superheroes van de customer journey beschrijft. Om deze twee pilaren goed te laten functioneren, deelde Albinus met het publiek van het Marketing & Technology event op 9 November in Amersfoort tien ‘take aways’.

blowUP media gaat samenwerken met GLOW Eindhoven

10nov 201710:56
  • Bureaus
  • 15300 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Evenement

nieuws GLOW Eindhoven en blowUP media gaan samenwerken om het lichtfestival op kunstzinnig gebied en qua bereik op een hoger plan te brengen.Het eerste gezamenlijke project van de samenwerking betreft het kunstproject 'Weltmaschine', dat tijdens de komende editie van GLOW, volgende week in Eindhoven, wordt gerealiseerd.

[Commercial Review] Maurice van Susante: Lidl, Greenpeace, Cluse

10nov 201710:45
  • Bureaus
  • 19379 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • AdvertisingTelevisieCommercialsCampagnes

nieuws Wie deze heeft gemist, heeft echt onder een steen gezeten. Op radio, televisie, online en in print was deze campagne van Lidl niet te missen. Het inzicht was een eenvoudig woordgrapje, en ook al eens gedaan (vorig jaar nog voor AH), maar de uitvoering, schaal en consistentie van de Lidlcampagne van dit jaar zijn beter en sterker.

[Marketingtech 2017] Een betere customer journey? Werk multidisciplinair!

10nov 201710:20
  • Online
  • 13354 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Evenement

nieuws De customer journey stond centraal tijdens het Marketing & Technology event afgelopen donderdag in Amersfoort. Maar naast de te verwachten insights over big data, technologie en storytelling hoorden we van veel sprekers nóg een heel belangrijk ingrediënt voor succesvolle marketing. Agile, holistisch, multidisciplinair, cross-functioneel werken. Het ontbrak niet aan benamingen voor deze aanpak. Hoe dan ook, de essentie is duidelijk: Het betrekken van verschillende rollen binnen het bedrijf bij het vormen en uitvoeren van de strategie is een absolute must.

Mercurs 2017: dit zijn alle 42 nominaties

10nov 201710:17
  • Media
  • 34611 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekAwardsTijdschriftenTijdschriftuitgevers

nieuws Donald Duck, Happinez, Helden, Libelle en Quest zijn genomineerd voor de titel Magazinemerk van het Jaar (voorheen Tijdschrift van het Jaar). De vakjury onder leiding van Derk Haank heeft in totaal 42 nominaties toegekend voor de Mercurs 2017, de belangrijkste jaarprijzen van de 'magazine-mediabranche'. Deze 20e editie had een recordaantal van 160 inzendingen, verdeeld over negen categorieën.

BNNVARA maakt totaalbereik inzichtelijk met BIKL

10nov 201710:08
  • Media
  • 19236 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CrossmediaKijkcijfersBereikTelevisie

nieuws BNNVARA lanceert BIKL, een rapportage met de Bereik-, Impact, Kijk- en Luistercijfers van de eigen omroep. Op BIKL zijn de bereikcijfers te vinden van BNNVARA-titels op alle meetbare kanalen; radio, tv, websites, Facebook, Youtube, Twitter en Instagram. De rapportage is intern ontwikkeld om voorbij de kijk- en luistercijfers te kijken waarop programma’s nu vooral worden beoordeeld.

Sponsors lopen warm voor Next Gen ATP Finals

10nov 201710:04
  • Sponsoring
  • 21353 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingEvenementSponsoringSport

nieuws Innovaties in grote traditionele sporten zijn altijd lastig, maar de internationale tennisorganisatie ATP durft deze week serieus te experimenten tijdens een nieuw eindtoernooi: de Next Gen ATP Finals, voor toptalenten tot 21 jaar. Wat daarbij opvalt is dat sponsors in de rij staan voor deze vernieuwende aanpak.

Het verhaal achter de letter

10nov 201710:00
  • Design
  • 11240 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog Waar het om gaat bij fonts of lettertypen zijn drie dingen: leesbaarheid, hoe economisch gaat de letter met ruimte om en wat wil het lettertype in je onderbewustzijn meegeven. Een aantal lettertypen wordt extreem vaak gebruikt. Het is zelfs zo dat vele letters al decennia en in sommige gevallen zelfs al eeuwen meegaan.

Electrified S VanMoof wint goud 2017 Berlin Design Awards

10nov 201709:58
  • Design
  • 6209 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Product

nieuws De Electrified S van VanMoof heeft een gouden award gewonnen voor Product Design in de categorie Technology. De jury was vooral lovend over de gebruikservaring en integratie van tech en design in de Electrified S.

Rebranding GoodHabitz door Fitzroy

10nov 201709:05
  • Design
  • 7219 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Branding

nieuws Online opleider GoodHabitz is door Fitzroy gekozen voor een rebranding, nieuwe positionering en internationale campagne. Marnix Tiggeloven, oprichter Fitzroy: ‘GoodHabitz is marktleider op het gebied van e-learning en biedt meer dan 110 online trainingen aan, waarbij positiviteit en humor hoog in het vaandel staan. Wij ontwikkelden de campagne “Today is a good day to upgrade yourself” om zo iedereen uit te nodigen om iedere dag iets bij te leren.’

NPO radioprogrammering definitief - Stenders en Schollaardt allebei op NPO Radio 2

10nov 201708:51
  • Media
  • 4056 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Radio

nieuws De NPO begrijpt dat het teleurstellend is voor omroepen als een programma niet kan worden geplaatst in de programmering. Shula Rijxman, voorzitter NPO: 'In een ingewikkeld bestel waar de belangen groot zijn en waar de zendtijd schaars is, is het altijd zoeken naar een goede balans. We kiezen voor het beste programmavoorstel dat past binnen de ambitie van de radiozender en wordt gewaardeerd door de luisteraar.' Medio 2018 wordt de nieuwe radioprogrammering geëvalueerd.

[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken

10nov 201708:44
  • Media
  • 4250 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • InterviewCrossmediaCampagnesVideo

nieuws Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project.

[interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl

10nov 201700:02
  • Food-en-retail
  • 11005 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFoodInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Check de eerdere 117 gesprekken hieronder. Als nummer 118 interviewt de redactie Food&Retail Jacinta Bokma en Joyce Pherai, contentmakers van de nieuwe duurzame foodsite CookingToday. Bokma ziet een nieuw type zich voedende mens opstaan, die bediend wordt door CookingToday. 'De Gezonde Bourgondiër noem ik het zelf, de consument die gezond, bewust -ook in prijs- wil genieten, met aandacht voor de ander, de dieren en de planeet.' We spreken de twee ondernemende dames.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent