Jeroen Hubert Ikea: nieuwe voorzitter SAN

13sep 201719:02
  • B2b
  • 12084 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personen

nieuws Het bestuur van de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland, heeft Jeroen Hubert tot haar nieuwe voorzitter gekozen. Hij volgt hiermee Paul Geraeds (ceo van Bakker.com) op, die de afgelopen 5 jaar voorzitter was. Jeroen Hubert is in het dagelijkse leven Global Marketing Communication Manager bij de Ikea Group en brengt een jarenlange ervaring op het gebied van marketing en communicatie aan adverteerderszijde mee.

[Ingezonden artikel] Consumenten behoefte verschuift door aantrekkende economie

13sep 201712:25
  • Algemeen
  • 11307 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws De economie draait weer op volle toeren en dat betekent dat er volop wordt verbouwd en geklust. De piekmomenten liggen in de weekenden, avonden en vakanties. Bouwmarkten spelen in op dit klusvirus door openingstijden te verruimen. Toch blijven de openingstijden van de klantenservices van de online aanbieders achter.

Grand Prix Content Marketing 2017: zend nu je case in

13sep 201712:21
  • Content
  • 23353 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardGrand Prix Content MarketingContent

nieuws De uitreikingsavond van de Grand Prix Content Marketing 2017 staat weer voor de deur. Op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt. Tot en met aanstaande vrijdag 15 september heb je nog de kans om een case in te zenden.

Keynote Sponsorcongres cmo Aart-Jan van Triest: purpose van FrieslandCampina is nourishing by nature

13sep 201712:11
  • Sponsoring
  • 11596 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws CMO Aart-Jan van Triest van FrieslandCampina spreekt op het Sponsorcongres op 26 september a.s. over de kersverse sponsoring van Team LottoNL-Jumbo voor 3 jaar. Naast hem ook presentaties van klimaatactiviste Bernice Notenboom, eredivisieclub ADO, wielerploeg Earth, het Fries Museum, Robeco Summernights, Nationale Opera & Ballet, Wijzer Werven en anderen.

Sandy Knauer en Melaney Bongers naar TIM dialogue marketing

13sep 201711:52
  • Bureaus
  • 11296 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaMarketing

nieuws Het actiemarketingbureau TIM dialogue marketing heeft Sandy Knauer aangetrokken als project- en accountmanager. Melaney Bongers is aangetrokken als designer.

Merkenonderzoek: Liever naar Artis dan Ajax

13sep 201711:24
  • B2b
  • 10213 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • OnderzoekMerken

nieuws Voor Noord-Hollanders is Artis de belangrijkste vrijetijdsorganisatie, Ajax komt voor hen op de elfde plek. In Brabant is de Efteling belangrijker dan carnaval. Dit blijkt uit het Vrije Tijd Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 7.850 respondenten.

Hummel lanceert nieuwe wedstrijdshirts handbaldames

13sep 201711:16
  • Sponsoring
  • 11272 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingSponsoring

nieuws Het WK in Leipzig is in aantocht, met de Nederlandse handbaldames als een van de favorieten voor de titel. Vandaag wordt het nieuwe wedstrijdtenue gelanceerd. Het feloranje van Nederland en de chevrons van hummel komen op het shirt nog krachtiger samen.

[onderzoek] Moet de fysieke winkel zich wapenen tegen de online aanval?

13sep 201711:02
  • Food-en-retail
  • 13226 x gelezen
  • Link
  • Jesca Dembinski
  • WinkelenOnderzoek

weblog In het weekend ben ik regelmatig in de Kalverstraat in Amsterdam te vinden. Ik heb de mazzel dichtbij te wonen en slenter daarom – vaak zonder doel – een paar uurtjes door deze straat. Helaas zie ik ook dat de leegstand in de drukste winkelstraat van Nederland alleen maar erger wordt. Een belangrijke oorzaak? Ongeveer iedereen koopt wel eens online. Daarom ben ik blij met het feit dat er voor bijna alle Nederlanders producten zijn die zij absoluut in een fysieke winkel willen blijven kopen.

Cosmopolitan grootste millennialmerk

13sep 201710:59
  • Media
  • 8941 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CrossmediaTijdschriftenUitgeefstrategie

nieuws In vier jaar tijd groeide Cosmopolitan uit van een tijdschrift met een website tot het grootste millennialmerk dat zeven platformen bedient en elke maand 2,8 miljoen jonge vrouwen bereikt.

[Interview] Formitable is gamechanger in restaurantwereld

13sep 201710:45
  • Online
  • 9053 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Innovatie

nieuws Een aanbetaling doen voor je diner doet zijn intrede met online reserveringssysteem Formitable. Topkok Ron Blaauw is de meest bekende gebruiker van de nieuwe dienst met zijn nieuwe restaurant Nacarat. Ondernemers Raymond Wilders, Cyril Mestrom en designer Milan van de Goor willen de gevestigde orde uitdagen. Word of mouth is hun voornaamste marketinginstrument. Gesprek met Raymond Wilders over de marketingstrategie.

Nieuwe Ikea Place app richt interieurs virtueel in

13sep 201710:37
  • Food-en-retail
  • 15083 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenApps

nieuws Met de Ikea Place app kan de gebruiker voortaan virtueel meubilair plaatsen in huis. Deze app toont meubels en accessoires in 3D en op ware grootte. Hiermee zet Ikea als een van de eerste woonwarenhuizen ter wereld augmented reality in als marketing- en service-tool.

CMWorld: Er is licht aan het eind van de funnel

13sep 201710:30
  • Content
  • 13865 x gelezen
  • Link
  • Merijn Aalbers
  • ContentEvenement

weblog Nu de kruitdampen van Content Marketing World 2017 zijn opgetrokken en ik door mijn notitieboekje (u leest het goed, een boekje met papieren bladzijdes) blader, is het tijd mijn gedachtes te ordenen. Mijn conclusie: er is licht aan het eind van de funnel.

Novel ontwikkelt videoserie voor De Nieuwe Kerk

13sep 201710:05
  • Content
  • 9940 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentVideo

nieuws De Nieuwe Kerk in Amsterdam presenteert dit najaar de tentoonstelling 'We Have a Dream. Gandhi. King. Mandela.' waarvoor millennialbureau Novel een serie video's ontwikkelde. De tentoonstelling verbindt de drie wereldverbeteraars Mahatma Gandhi, Martin Luther King en Nelson Mandela. Novel sprak met onder meer Andrew Makkinga, Hanna Verboom en Ismail Ilgün over hun verhouding tot deze wereldverbeteraars en de actualiteit.

Vriendin viert twintig-jarig bestaan met twintig lezeressen

13sep 201710:03
  • Media
  • 8127 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Tijdschriften

nieuws Audax-weekblad Vriendin is twintig jaar en viert haar verjaardag samen met haar lezeressen. Het jubileumnummer is gemaakt met twintig lezeressen die voor één dag gasthoofdredacteur waren.

[Onderzoek] Marketing 18: doe deze week nog mee

13sep 201709:14
  • B2b
  • 118783 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • DialoogMarketingOnderzoek

nieuws Het grote Marketing 18 onderzoek naar de stand van de marketingstaat staat op het punt van afronden. Nog tot en met vrijdag 15 september a.s. kun je de enquête invullen. Help ons het vak Marketing verder brengen en doe mee.

[coverstory Grenzeloze Marketing] 'Attitude Duitse zakenmensen schuift langzaam op richting de Nederlandse manier'

13sep 201708:35
  • Online
  • 5604 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • E-commerce

nieuws Voor de Coverstory van MarketingTribune 15 in het kader van 'Grenzeloze Marketing' spraken we onder meer met twee Duitse marketeers: Marco Gehlken, marketing & sales director bij CPR GmbH, de grootste producent van condooms in Europa, en Petra Mouw, zij woont inmiddels al 20 jaar in Nederland en ondersteunt onder de naam Cactus Marketing Nederlandse ondernemingen op de Duitse markt. Hieronder stelt zij Marco, een voormalig collega van haar, een aantal vragen en tevens de Duitse versie van het interview.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent