MarketingTroonrede2017: Marketeer moet high tech en high touch verbinden

12sep 201720:05
  • B2b
  • 8666 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Kennissessie

nieuws In de MarketingTroonrede 2017, die vandaag tijdens een bijeenkomst met Nyenrode VCV alumni te Breukelen is uitgesproken, is de belangrijkste conclusie dat de marketeer en het marketingvak zelf moeten innoveren. De marketeer moet de rol van verbinder tussen klant, bedrijf en interne organisatie nu echt gaan waarmaken. Bovendien moet hij dit proces combineren met digitale kennis: de combinatie van high tech en high touch.

[livestream] Apple lanceert in Steve Jobs Theater nieuwe iPhones - 'One more thing...'

12sep 201716:34
  • Food-en-retail
  • 13343 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • WebInnovatieMarketing

nieuws Vandaag houdt Apple zijn eerste media-event in het gloednieuwe Steve Jobs Theater op het cirkelvormige hoofdkwartier te Cupertino. Het betreft de lancering van de nieuwe iPhone 8 en X. Bekend is dat de technische innovaties van Apple trendsettend zijn, op een nieuwe iPhone wordt echter al lang gewacht. Over de toestellen is al het een en ander uitgelekt. Volg via MarketingTribune de livestream van de presentatie en lees wat we intussen al weten.

Ster schrapt in 2018 zowel korting als surcommission

12sep 201715:41
  • Media
  • 8659 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • MediabureauAdvertising

nieuws De Ster stop met het geven van zowel korting als surcommission per 1 januari 2018. Dit zijn zeer ingrijpende maatregelen voor met name mediabureaus omdat dit direct ingrijpt in hun businessmodel, zo niet in hun bestaansrecht.

Nissan drie jaar langer sponsor Uefa Champions League

12sep 201713:07
  • Sponsoring
  • 11199 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsorshipVoetbalSportmarketing

nieuws Nissan Motor Co. vervolgt de samenwerking met de Uefa Champions League voor een periode van drie jaar. Ook de Uefa Super Cup maakt deel uit van dit partnership.

ANWB pakt de dubbel in WUA Digital Excellence Monitor 2017

12sep 201712:04
  • Online
  • 10149 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DigitaalKlantenserviceKlantenOnderzoek

nieuws ANWB, bol.com, de Efteling, Greenchoice, YourMastercard.nl en Ziggo bieden op hun website de allerbeste digitale klantervaring. Dat blijkt uit de Digital Excellence Monitor van onderzoeksbureau WUA, dé jaarlijkse digital customer experience benchmark die vandaag voor de tweede keer verschijnt. ANWB.nl pakt de dubbel. In de Automotive branche leidt de organisatie voor verkeer en toerisme met een eindscore van 80 en in de Verzekeringsbranche gaat ANWB óók aan kop met een eindscore van 80.

RA*W en JongeHonden gaan strijd aan in Van Wou

12sep 201711:55
  • Bureaus
  • 9580 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Evenement

nieuws JongeHonden en RAW gaan de strijd aan. Beide stichtingen hebben talentontwikkeling in de creatieve industrie hoog in het vaandel staan, maar van een echte samenwerking is nooit echt sprake geweest.

Renault verkent mobiliteit van de toekomst

12sep 201711:55
  • Design
  • 8994 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • BrandingConcept

nieuws De autoshow van Frankfurt (IAA) is het toneel voor de wereldpremière van de Renault SYMBIOZ (zie foto). Dit conceptmodel vertegenwoordigt de visie van Renault op de auto en zijn rol in de samenleving tot 2030: elektrisch aangedreven, autonoom, verbonden en ontworpen om volledig te integreren in het leven van de mens.

Vier kenmerken van de moderne consument vertaald naar de verpakking

12sep 201711:48
  • Food-en-retail
  • 12402 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • WinkelenPackaging

weblog De opkomst van e-commerce heeft het consumentengedrag de afgelopen jaren sterk veranderd. Niet het bedrijf of merk, maar de klant bepaalt. Hoe zorg je dat je relevant blijft voor de klant? Alles draait om de ultieme klantbeleving. De verpakking speelt hierbij een belangrijke rol.

Pilot McDelivery in Amsterdam succesvol afgerond

12sep 201711:46
  • Food-en-retail
  • 11402 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws De pilot van McDonald’s met McDelivery in Amsterdam is een succes. Sinds 4 juli zijn acht restaurants in Amsterdam van start gegaan met de bezorging via UberEATS van versbereide McDonald’s producten, waar en wanneer gasten daarvan willen genieten, meldt de restaurantketen.

SchaalX en SCHAAL+ breiden uit met communicatie & PR coördinator

12sep 201711:27
  • Bureaus
  • 7267 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ArbeidsmarktNieuwkomers

nieuws Per september 2017 is Ilse van den Hoven aangesteld als communicatie & PR coördinator bij SchaalX en SCHAAL+ in Utrecht. Vanwege de aantrekkende markt ontstaat meer behoefte aan arbeidsmarktinformatie. De groei van SCHAAL+ brengt bovendien een toename in het aantal communicatie en PR activiteiten met zich mee.

Aart Lensink (moderator GPCM): 'Er wordt teveel middelmaat geproduceerd. Dat moet anders'

12sep 201710:11
  • Content
  • 7750 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • AwardsGrand Prix Content MarketingContent

nieuws De Grand Prix Content Marketing staan weer voor de deur; op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt (en tot en met vrijdag 15 september heb je nog de kans om een case in te zenden!). In aanloop naar de uitreikingsavond vragen we de moderators van de GPCM naar hun visie op het contentmarketingvak en geven ze een inkijkje in hun werk voor de Grand Prix. Deel 2: Aart Lensink, directeur van LVB Networks.

EEN Media (Femmefab) brengt Kin Community naar Nederland

12sep 201709:47
  • Media
  • 12036 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Social mediaVloggenBranded content

nieuws Het Amerikaanse digital media & entertainmentbedrijf Kin Community en het Nederlandse EEN Media zijn een partnership aangegaan.

Dirk en DekaMarkt op bio-toer tijdens en na Bio10daagse

12sep 201709:29
  • Food-en-retail
  • 10188 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Klanten van Dirk van den Broek en DekaMarkt hebben voortaan nog meer keuze in biologisch, melden beide retailketens. De 200 supermarkten die onderdeel uitmaken van de Detailresult Groep hebben hun assortiment namelijk flink uitgebreid. Tijdens de Bio10daagse zetten ze deze productgroep in de schijnwerpers. Deze uitbreiding sluit aan bij de visie van beide bedrijven op verantwoord ondernemen.

Clipit lanceert Employee Advocacy

12sep 201709:13
  • Content
  • 9365 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentSocial media

nieuws Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om organisch bereik te creëren op social media, zo stelt Clipit, specialist in media monitoring en analyse. Daarbij zouden bedrijven worstelen om medewerkers om te toveren tot echt merkwerkers. Met Employee Advocacy biedt Clipit tools om deze uitdagingen onder ogen te komen. Het bureau uit Nijmegen stelt organisaties hiermee in staat om vanuit het dashboard medewerkers te activeren.

[Ingezonden artikel] Erotiekbedrijf genomineerd voor de Deloitte Technology Fast 50

12sep 201709:11
  • Algemeen
  • 7164 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Erotiekbedrijf EDC Internet is genomineerd voor de Deloitte Technology Fast 50 award 2017. De Deloitte Technology Fast 50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. Donderdag 12 oktober wordt de uiteindelijke ranking feestelijk bekendgemaakt in Utrecht.

Peter de Mönnink van Sanoma naar Talpa, CCO Talpa Holding en CEO SBS

12sep 201708:16
  • Media
  • 5364 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TelevisiePersonalia

nieuws Peter de Mönnink zal einde jaar terugtreden als CEO van Sanoma in Nederland en België. De Mönnink maakt per 1 januari 2018 de overstap naar Talpa, waarvoor hij op dit moment al de rol van CEO SBS vervult. De Mönnink blijft nog volledig in functie tot en met het einde van dit jaar.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent