PwC: 'Wake-up call voor dalende tv-reclame'

26sep 201709:04
  • Media
  • 12189 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekTelevisieMediaReclameOnline advertising

nieuws Dit jaar dalen de mediabestedingen aan tv-reclame voor het eerst, ten gunste van online advertising. Dat rapporteert PwC in de Entertainment & Media Outlook 2017-2021. Het adviesbureau spreekt over een wake-up call voor de tv-industrie.

Johan Derksen over RTL: 'Slecht en onvolwassen'

25sep 201713:55
  • Media
  • 10597 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekMediaVoetbalTelevisie

nieuws Johan Derksen, boegbeeld van RTL-programma Voetbal Inside, oordeelt keihard over zijn eigen werkgever. Zo noemt hij RTL 4-programmadirecteur Erland Galjaard 'kinderachtig' en heeft hij kritiek op de programmering van RTL Nederland, die hij 'gewoon slecht' vindt. De kritiek houdt mogelijk verband met het aflopende contract met de makers van Voetbal Inside.

Dr. Martens promoot 'original icons' op stations

25sep 201710:49
  • Media
  • 9779 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MerkenCampagnesReclameOutdoor

nieuws Met een prominente stationsbranding bij JCDecaux begeleidt Dr. Martens de Rotterdamse ov-reiziger naar het perron van station Beurs. Met als uiteindelijke bestemming natuurlijk de eigen winkel op de Lijnbaan. De 'original icons' van Dr. Martens zijn zo deze herfst niet te missen voor de Rotterdamse metroreiziger.

Glamour lanceert dubbeldik Beautyboek

25sep 201710:16
  • Media
  • 13177 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintMerkenContentTijdschriften

nieuws Glamour lanceert vanochtend in The Duchess in Amsterdam het Glamour Beautyboek. Het boek bevat meer dan 250 pagina’s boordevol beauty met tips, trends en interviews met grote influencers als Anna Nooshin, Yara Michels en Mascha Feoktistova. Niemand minder dan wereldberoemde influencer Negin Mirsalehi siert de cover van dit unieke bewaarexemplaar. Het boek heeft een oplage van 240.000 exemplaren en werd gemaakt in samenwerking met L’Oréal Paris.

[Interview] Ton Rozestraten (RTL): 'Samenwerking met Adfactor past volledig in onze sales-strategie'

22sep 201717:39
  • Media
  • 21434 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • Online advertisingTelevisieZakelijkReclame

nieuws RTL Nederland maakte onlangs bekend een meerderheidsbelang van 60 procent te nemen in Adfactor. Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere RTL MCN krijgen adverteerders meer mogelijkheden voor op maat gemaakte campagnes. MarketingTribune spreekt met Ton Rozestraten, CCO van RTL. 'Dit versterkt onze native advertising.'

Michiel Veugelers: Is the medium still the message?

22sep 201714:45
  • Media
  • 17542 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • BioscoopTelevisieBereik

weblog Zo’n 30 jaar terug werd film gezien als cultuur met een grote C of kunst met een grote K. De regisseurs waren de kunstenaars, zoals Stanley Kubrick, Martin Scorsese en Francis Ford Coppola. Op tv zag je volksvermaak, shows met Mies Bouwman en Willem Ruis en dramaseries als Medisch Centrum West en De Fabriek.

Disney werkt samen met Schooljudo

21sep 201711:50
  • Sponsoring
  • 13389 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MediaMaatschappijSportSportmarketing

nieuws The Walt Disney Company Netherlands en Schooljudo gaan intensief samenwerken om met het vernieuwde Schooljudo-programma nóg meer in de belevingswereld van basisschoolkinderen te kruipen. Vanaf oktober worden de kinderen uitgedaagd om in de jungle van Tarzan of Mowgli te werken aan Skills for Life met judo als middel.

Transavia en OMX testen retargeting via digitale radio

21sep 201710:40
  • Media
  • 14273 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ReclameOnline advertisingRadio

nieuws Luchtvaartmaatschappij Transavia test samen met OMX, de digitale tak van OMS en digital agency NMPi, de eerste retargeting-campagne in Nederland via digitale radio. Consumenten die naar digitale radio luisteren, horen tijdens de reclamemomenten gerichte spots op basis van eerder zoekgedrag op de website van Transavia.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk