Oproep aan de trendwatcher

6okt 201716:35
  • Media
  • 32393 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • InnovatieTrendsStorytellingEffect

weblog Lange tijd waren trendwatchers perfecte vertalers van onze tijd: optimistisch, een tikkeltje gek en diep verliefd op technologie. Maar nu de tijden veranderen, is het beroep aan erosie onderhevig. Tijd voor de beroepsgroep om het hele verhaal te vertellen.

Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach leiden Stroom

6okt 201711:27
  • Bureaus
  • 22128 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Mediabureau

nieuws Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach hebben de dagelijkse leiding over mediabureau Stroom overgenomen. De afgelopen jaren vormden zij al onderdeel van het managementteam. Oprichters Patrick Veldhuis en Titus Eikelboom blijven tot eind 2017 betrokken bij Stroom en zetten hun carrière verder voort binnen de Candid Group.

Sanoma en RAI meten wat beursbezoekers triggert

6okt 201710:06
  • Media
  • 20085 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • EvenementTijdschriftuitgeversOnderzoek

nieuws Wat ziet en raakt een bezoeker tijdens een event? Dat testen RAI Amsterdam en Sanoma deze week tijdens de vt wonen&designbeurs. Door middel van onder meer eye tracking en galvanic skin response (GSR) wordt onderzocht hoe een event wordt beleefd. De gebruikte onderzoeksmethoden zijn nieuw in beurzenland.

[Interview] Jorrit Kuipers over de samenwerking tussen EEN Media en Kin Community

6okt 201709:11
  • Media
  • 18986 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • Social MediaVloggenBranded content

nieuws Het Amerikaanse digital media- en entertainmentbedrijf Kin Community en EEN Media maakten onlangs een strategisch partnership bekend. We spreken met Jorrit Kuipers, CCO en oprichter van EEN Media.

Mediahuis werkt samen met freelancers-platform Jellow

6okt 201708:57
  • Media
  • 18594 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • NieuwsmediaJournalistiek

nieuws Mediahuis en Jellow, een online matchingplatform voor freelancers, hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten. De Belgisch-Nederlandse mediagroep tekent in op een kapitaalsverhoging die de groeiplannen van Jellow in de Nederlandse markt moet gaan versnellen.

[Interview] Lauren van der Heijden (Persgroep) over The Pitch

6okt 201706:15
  • Media
  • 17398 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • NieuwsmediaPitches

nieuws De Persgroep heeft een pitch uitstaan voor adverteerders. Wie de beste campagne instuurt, wint 300.000 euro aan campagnebudget. We spreken met een van de juryleden: Lauren van der Heijden, directeur corporate sales van De Persgroep.

Telegraaf stapt uit Blendle Premium

5okt 201714:22
  • Media
  • 27720 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentVerdienmodellenJournalistiekDagbladuitgevers

nieuws Opnieuw een tegenvaller voor Blendle: na het vertrek van NRC stapt nu ook De Telegraaf deels uit de media-kiosk. De krant van wakker Nederland wil niet meer verbonden zijn aan de dienst Blendle Premium, waarbij lezers voor 10 euro per maand dagelijks twintig stukken mogen lezen.

NTR skipt regenboog-Piet

5okt 201713:33
  • Food-en-retail
  • 15663 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PolitiekEvenementFood

nieuws Een kleine stap voor de publieke omroep, een grote voor marketeers: hoe ziet het aanstaande Sinterklaasfeest er visueel uit? Daarin speelt de NTR een doorslaggevende rol via het Sinterklaas Journaal, dat de beeldvorming domineert. Marketeers en hun bureaus stemmen hier hun retail- en merkcampagnes op af. De roet-Piet speelt in het journaal vanaf half november 2017 de hoofdrol, volgens het laatste nieuws. De ontwikkelingen in Catalonië beïnvloeden de verhaallijn niet.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk