NRC en klein zusje Next worden één krant

31okt 201610:15
  • Media
  • 13794 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladuitgeversJournalistiekNieuwsmediaDagbladen

nieuws Er werd al langer over gespeculeerd, maar begin 2017 gaat het ook echt gebeuren: NRC.next wordt volledig geïntegreerd in de grote broer NRC Handelsblad. Toch verdwijnt de spin-off niet: NRC gaat simpelweg twee keer per dag dezelfde krant bezorgen.

Vanaf 14 februari is er geen verschil meer tussen de printedities van NRC Handelsblad en NRC.next, zo meldt hoofdredacteur Peter Vandermeersch aan Adformatie. 'Alle NRC-abonnees krijgen volgend jaar dezelfde krant in de bus. NRC Handelsblad blijft een middagkrant, NRC.next een ochtendkrant.'

Vandermeersch wil af van de dubbele productie: 'Van de 220 mensen die we hebben, waren er pakweg vijftien bezig de stukken in te delen in de twee- of driekartenen kranten (dus respectievelijk Next en NRC, red.). Daarvan heb ik nu gezegd: laten we in de ochtend en de middag dezelfde krant gaan maken.' Wel zal de ochtendkrant nog steeds het label NRC.next dragen. 'De drie letters NRC gaan een grotere rol spelen in de vormgeving.’

NRC experimenteert al met voorpagina’s die dezelfde 'look & feel' hebben. Volgens Vandermeersch is het grootste verschil tussen de lezers van NRC Handelsblad en NRC.next 'het moment van lezen'. Hij houdt er trouwens rekening mee dat over een jaar of drie de middagdistributie in sommige gebieden (met name buiten de Randstad) te duur zou kunnen worden.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk