Ster schrapt in 2018 zowel korting als surcommission

12sep 201715:41
  • Media
  • 9399 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • MediabureauAdvertising

nieuws De Ster stop met het geven van zowel korting als surcommission per 1 januari 2018. Dit zijn zeer ingrijpende maatregelen voor met name mediabureaus omdat dit direct ingrijpt in hun businessmodel, zo niet in hun bestaansrecht.

Onderstaande bericht stuurde Ster naar relaties.

 

Beste relatie,

Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd. Om al onze relaties hier tijdig over te informeren, zet ik in deze mail graag de belangrijkste veranderingen op een rij.

Wat verandert er?

  • Er komen vaste prijzen voor alle adverteerders - ongeacht hoeveel er wordt ingekocht - waar ook de bemiddelingskorting van 15% al in is verwerkt.
  • Het aantal inkoopdoelgroepen wordt vereenvoudigd: de basis vormt de groep 25-67 jaar (werkend Nederland; met daarbinnen mogelijkheden om specifiek te richten op mannen/vrouwen, boodschappers en AB1). Daarnaast blijft een speciaal aanbod bestaan voor kinderen (3-12 jaar), jongeren, senioren en B-to-B.
     

Wat betekent dit voor adverteerders en mediabureaus?

  • De vaste prijs geeft duidelijkheid: alle klanten weten van tevoren waar ze aan toe zijn.
  • Geen prijsonderhandelingen en jaarcontracten meer; dit zorgt voor efficiency en flexibiliteit om snel op veranderingen/actualiteit in te kunnen spelen.
  • Het wordt makkelijker en efficiënter om bij Ster in te kopen.
  • Omdat de prijzen vast komen te staan, kunnen onze gesprekken weer gaan over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om de campagnedoelstelling(en) te realiseren?
     

Wij beseffen dat het verwerken van de bemiddelingskorting in de vraagprijs op de korte termijn ongemak kan veroorzaken. Echter, voor de lange termijn zijn we ervan overtuigd dat het vereenvoudigen van de inkoopmogelijkheden en doelgroepen nodig is om te zorgen voor meer duidelijkheid, vrijheid, gemak en efficiency (voor mediabureaus, adverteerders en Ster). Deze stap past ook bij het profiel van de NPO (‘van en voor iedereen’), bij de waarden van Ster (zoals toegankelijkheid) en de verantwoordelijkheid die Ster als publieke organisatie voelt.

Meer weten?

Meer weten over de nieuwe inkoopmogelijkheden? Aarzel dan niet om contact op te nemen met een van onze accountmanagers; zij vertellen er graag persoonlijk meer over. Of beantwoord deze mail en we nemen zo snel mogelijk contact op!

In de loop van november 2017 zijn de inkoopvoorwaarden inclusief prijzen in detail bekend. Daarover zullen we onze relaties dan uiteraard ook informeren.

Vriendelijke groet,

Frank Volmer
Directeur Ster


www.ster.nl


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk