Wout Maas

Wout Maas

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur MarketingTribune

Biografie

Recente artikelen van Wout Maas

[Interview] Formitable is gamechanger in restaurantwereld

13sep 201710:45
  • Online
  • 9050 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Innovatie

nieuws Een aanbetaling doen voor je diner doet zijn intrede met online reserveringssysteem Formitable. Topkok Ron Blaauw is de meest bekende gebruiker van de nieuwe dienst met zijn nieuwe restaurant Nacarat. Ondernemers Raymond Wilders, Cyril Mestrom en designer Milan van de Goor willen de gevestigde orde uitdagen. Word of mouth is hun voornaamste marketinginstrument. Gesprek met Raymond Wilders over de marketingstrategie.

De kunst van projectmanagement bij Jumbo

11sep 201710:55
  • Algemeen
  • 7746 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Geen tag

nieuws Bij de supermarktketen Jumbo – die zijn oorsprong vindt in Brabant – vervult Esker Sterneberg (25) haar tweede opdracht via Schaal+. Binnen het online marketingteam van Marcel Schellekens (37) leert ze onder andere projectmanagement. Laatstgenoemde vertaalt zich onder meer in een bijdrage aan de Dagje Uit Campagne. Sterneberg is één van de zestien talenten die het Digital Talent Development Programma van Schaal+ volgt.

[Interview] Vertraging opwaarderen app moet gestrande reiziger verlichten

7sep 201710:57
  • Online
  • 5828 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Apps

nieuws Een app waarmee je in gesprek komt met andere reizigers die last hebben van een vertraagde trein is de vondst van E-commerce bedrijf Alphacomm Digital Commerce. De Vertraging Opwaarderen app - overigens slechts live tussen 4 en 10 september - moet volgens Business Devolpment Manager Aimée-Isabelle Roerink zorgen dat vertraging een aangename ervaring wordt. ‘Misschien zit je wel met je toekomstige vriend(in) in de trein: dankzij de Vertraging Opwaarderen app kom je daar nu achter!’.

Nieuwe privacywetgeving vereist radicale koerswending

21aug 201712:18
  • Online
  • 13589 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Privacy

nieuws Bedrijven moeten zich vanaf volgende jaar mei volledig houden aan de General Data Protection Regulation (GDPR). Niet zomaar een nieuw regeltje, maar privacyregulering met verstrekkende gevolgen. De mogelijke consequenties voor bedrijven die daar niet op anticiperen, bestaan onder andere uit een grote achterstand op de concurrentie en hoge boetes. Dat besef leeft nog onvoldoende onder marketeers en de creatieven waar zij mee samenwerken volgens Director Data&Insights bij Yourzine Riens Koopman. Hij pleit daarom voor de aanname van een Data Protection Officer. ‘Als je nog niet bent begonnen dan is de hoogste tijd om nu meteen in actie te komen.'

Klarna biedt 'hassle free' propositie

15aug 201715:31
  • Online
  • 10251 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerceProducten en diensten

nieuws Annette Verdouw stapte drie maanden geleden over van European Merchant Services naar aanbieder van betaaloplossingen Klarna. Ze is als marketingmanager verantwoordelijk voor de Nederlandse, Belgische en Franse markt. Verdouw wil het verschil met concurrenten de komende tijd benadrukken. De producten die daarbij passen – zoals met één klik betalen - worden vooral op basis van big data verkregen. Met name het doel van het product en het design op basis van deze (big) data zijn van toegevoegde waarde voor de gehele customer journey. ‘Het bedienen van 60 miljoen klanten en werken met 70.000 merchants geeft ons ongelooflijk veel inzicht, waar wij onze proposities steeds weer op aanpassen.’

Terre des Hommes schiet met scherp via Sales Cloud

15aug 201711:10
  • Online
  • 24522 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • SalesProducten en dienstenMarketingautomationCRM

nieuws CRM is misschien niet het meest sexy onderwerp binnen het marketingspectrum, maar het is indien goed ingericht wel een conversiekanon. Die ervaring heeft marketingmanager van Terre des Hommes Sander Hanenberg met Salesforce. Zo wist de kinderhulporganisatie het behoud van zijn bestaande klanten significant omhoog te stuwen. ‘We zijn minder geld kwijt en behalen veel betere resultaten met Sales Cloud ten opzichte van ons vorige CRM-pakket.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing