Paradepaardje Coolblue XXL op Amsterdamse ZuidAs moet claim klantreisbureau verstevigen

24nov 201711:56
  • Online
  • 378 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • InnovatieWinkelenE-commerce

nieuws Met de nieuwe Coolblue XXL vestiging aan de Amsterdamse ZuidAs wil de online retailer de klanttevredenheid verder omhoog stuwen door persoonlijke service te bieden bij de aanschaf van producten die daarom vragen, zo stelde ceo Pieter Zwart vanochtend tijdens de opening. Met de opening van deze negende fysieke vestiging in Nederland – en met Den Haag zeer binnenkort in het verschiet – ontwikkelt de van oudsher online player zich langzaam maar zeker ook tot een retailer met een serieuze positie in het fysieke winkellandschap. Hoewel Zwart bezweert dat deze ambitie zijn begrenzingen kent. ‘We gaan de komende jaren wellicht naar 20 á 25 winkels, maar het zullen er geen 60 worden.’

[onderzoek] ST - GfK Consumentenonderzoek 2017: 70% van de jongeren shopt mobiel & andere winkeltrends

24nov 201711:53
  • Food-en-retail
  • 477 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • WebwinkelCrossmediaOnderzoek

nieuws Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste half jaar van 2017 gemiddeld € 757,- uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten1 online uitgegeven. De komende vijf jaar verwacht de Nederlandse consument alleen maar meer online te gaan besteden. Opvallend is dat hij hiervoor vaker zijn mobiel zal gebruiken, en dat hij vaker over de grenzen bij buitenlandse webshops gaat kopen. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder een representatieve steekproef van ruim 5.000 Nederlanders.

Gaat blockchain de contentmarketingwereld veranderen?

24nov 201711:25
  • Content
  • 509 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

nieuws Willen de klanten ons nog wel? Als ik de adviezen lees over de essentie van een klantgerichte strategie, dan denk ik: wil ik dit nog wel lezen?. Bedrijven of merken die zich nu gaan afvragen hoe ze meer klantgericht kunnen worden, verdienen geen klanten. Klantgericht werken moet bij iedereen in de haarvaten zitten.

Onderzoek DDMA: Conversie optimalisatie was belangrijkste marketingdoel 2017

23nov 201717:39
  • Online
  • 4070 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekMarketing

nieuws Nederlandse organisaties gebruiken data in marketing vooral voor conversie-optimalisatie. De belangrijkste opbrengst van hun investeringen in data is klanttevredenheid. Toch worden beslissingen bij bijna de helft van organisaties nog steeds genomen op basis van onderbuikgevoel (46%) en niet op grond van feiten (46%). Dat blijkt uit het Data Driven Marketing Onderzoek van DDMA, dat dit jaar voor de tweede keer is gehouden.

Bereiksonderzoek doe je samen!

23nov 201711:17
  • Media
  • 7092 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • BereikOnderzoekMediaCrossmedia

weblog Een uitverkocht Dauphine was de plaats van handeling voor de jaarlijkse MWG-update van de mediabereiksonderzoeken, die onder toeziend oog van Jasper Bronner werd gepresenteerd door de verschillende bewoners van het Mediahuis. Bronner schetste voorafgaand een aantal trends die invloed hebben op de hedendaagse praktijk van het mediabereiksonderzoek, zoals de verschuiving van mediabuying naar audience buying.

[Interview] Muren van kluisjes zijn facilitator voor het flexibele werken

23nov 201711:02
  • Online
  • 5414 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Producten en dienstenInterview

nieuws Martijn van Schaveren en Luke van der Wardt willen met hun ‘muren van kluisjes’ postkamers ontlasten en flexibel werken faciliteren. Dat hieraan behoefte is, bewijzen zij met hun groeiende onderneming My Pick Up Point. ‘We leveren een B2B-dienst en willen vooral gezien worden door facilitair managers van grote bedrijven en vastgoedpartijen, die grote gebouwen bezitten of beheren. We hebben tot nu toe het meeste profijt gehad aan het oudste en meeste effectieve kanaal: mond op mondreclame. Tevreden klanten zijn gewoon de beste ambassadeurs.’

[marketingscience] AVG van risico naar kans

23nov 201708:31
  • Online
  • 3695 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Privacy

nieuws Door de in werking treding van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Nederlandse naam voor de iets bekendere term General Data Protection Regulation (GDPR), verwachten we de komende maanden een stormvloed aan nieuwe toestemmingsverzoeken van marketeers voor het gebruik van onze gegevens. Door de AVG moeten ze hier veel transparanter en duidelijker over communiceren. Het is daarom interessant te weten welke factoren bijdragen aan de mate waarin consumenten toestemming willen geven.

SAN opent aanmelding voor New Kids on the Block

22nov 201711:18
  • Bureaus
  • 11057 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • DigitaalPromotieReclameAwardCreatie

nieuws De New Kids on the Block komen er weer aan. SAN, B&BA en Fonk maken in januari een selectie van circa dertig jonge bureaus (digital, marketing, reclame, media, design, pr enzovoort) die het afgelopen jaar met kop en schouders boven de andere initiatieven uitstaken. Bureaus kunnen zich aanmelden tot 16 januari.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing