[Marketingtech 2017] 3 eerste take-aways

9nov 201713:10
  • Online
  • 8902 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Evenement

nieuws De customer journey- oftewel klantreis, is een brand actueel onderwerp. 'De customer journey wordt meer en meer de backbone van marketing', zo zei hoofdredacteur van MarketingTribune Sjaak Hoogkamer tijdens de opening van het Marketing & technology congres op 9 November in Amersfoort. Toch zijn er voor veel bedrijven nog open vragen omtrent dit onderwerp, wat te merken is aan hoe verschillend de kwaliteit van klantenreizen in Nederland is. Het event speelt hierop in: Hoe kun je je klant op creatieve wijze bedienen en houden? Hoe kun je hierbij je merk sterk en geloofwaardig positioneren?

Creative Technology Agency Elastique neemt software development bureau Aneto over

9nov 201712:10
  • B2b
  • 9817 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Digitaal

nieuws Creative Technology Agency Elastique, dat apps en websites ontwikkelde voor diverse NPO-programma’s, Radboud UMC en Centraal Beheer Achmea, neemt software development bureau Aneto over. Hiermee wil Elastique een breder scala aan technische oplossingen bieden. De combinatie van Elastique, Aneto en het in-house concept development agency Wetteloos, gaat het naar eigen zeggen voor organisaties mogelijk maken zelf aan het roer te staan van hun noodzakelijke digitale transformatie. Welk bedrag er met de overname is gemoeid maken de partijen niet bekend.

Wenneker Group lanceert online content bureau Explained

9nov 201711:35
  • Content
  • 8544 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Big dataDigitaalContentOnline

nieuws Internationaal productiehuis Wenneker Group opent vandaag officieel de deuren van haar nieuwste online content bureau Explained. Het is het meest recentelijk toegevoegde label van het moederbedrijf, waar momenteel productiehuizen Wenneker.be, Wenneker.Ams en NOSH Food Films onder vallen.

Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan

9nov 201711:18
  • Online
  • 6960 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social mediaStrategie

weblog De rol van de marketeer is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Waar voorheen een onderbuikgevoel voldoende was, wordt tegenwoordig alles onderbouwd met data. Nieuwe media en technieken vliegen ons om de oren, waardoor het marketingplan bij de meeste bedrijven al tot het verleden behoort. Grote verschillen zijn zichtbaar binnen de B2C en B2B marketing, wat wel werkt voor consumenten werkt niet of anders bij organisaties. Karen Kaitjily van QNH Consulting laat haar licht schijnen op de marketeer van de toekomst en deelt drie belangrijke learnings over de inzet van social media voor de zakelijke markt.

KPN en N=5 lanceren 'Hoe overleef ik mijn 1e mobiel?'

9nov 201710:45
  • Bureaus
  • 10977 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MaatschappijMobileCampagnes

nieuws Kinderen krijgen op steeds jongere leeftijd hun eerste mobiele telefoon. Daarover bestaan veel vragen en onduidelijkheden bij zowel ouder als kind. Met ‘Hoe overleef ik mijn 1e mobiel?’ helpt KPN hen via een interactieve test het gesprek aan te gaan over belangrijke, relevante onderwerpen. Zo wordt het maken van afspraken omtrent het gebruik ervan makkelijker. De campagne is ontwikkeld door N=5.

Deze series moet je gezien hebben volgens social media

8nov 201715:35
  • Content
  • 7347 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • TelevisieSocial MediaOnderzoek

nieuws Clipit analyseerde de berichten op social media over 35 series. Van comedy tot fantasy, van historisch tot futuristisch en van gloednieuw tot echte classics; alle belangrijke series werden gemonitord om jou te voorzien van het beste sociaal verantwoorde binge-advies.

Wieden+Kennedy vier keer genomineerd voor Epica Awards

8nov 201712:12
  • Bureaus
  • 10588 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameMarketingCampagnesAward

nieuws Wieden+Kennedy is dit jaar het Nederlandse bureau met de meeste nominaties voor de Epica Awards. Het Amsterdamse bureau is vier keer genomineerd met werk voor Nike. JWT (Free a Girl) en 180 Amsterdam (Unicef) zijn beide twee keer genomineerd. De Epica Awards zijn de internationale reclameprijs die wordt toegekend door de vakpers.

Icemedia ontwikkelt website voor Aidsfonds

8nov 201712:05
  • Online
  • 7893 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebsiteStrategie

nieuws Voor de ontwikkeling van de nieuwe website heeft Aidsfonds gekozen voor Icemedia. Het deed dit na een uitgebreide bureauoriëntatie. De nieuwe website heeft tot doel om fondsen te werven en te informeren over hiv en aids. Daarnaast moet de website een ondersteuning leveren aan het merk Aidsfonds.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing