Exterion Media wint Amstelveen, JCDecaux wint Den Haag

2nov 201716:42
  • Media
  • 33866 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaReclameOutdoorDigitaal

nieuws Buitenreclame is een strijd om de exclusieve concessies. Exploitant Exterion Media heeft een mooie slag geslagen met winst in de aanbesteding van de gemeente Amstelveen. Tegelijk wijst Den Haag de voorlopige gunning van (digitale) informatievitrines toe aan JCDecaux. Beide partijen vliegen elkaar geregeld juridisch in de haren over aanbestedingen.

Thuisbezorgd.nl en TripAdvisor maken samenwerkingsverband bekend

2nov 201712:22
  • Online
  • 10697 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Partnership

nieuws Thuisbezorgd.nl gaat een samenwerkingsverband aan met TripAdvisor. Hiermee wil het naar eigen zeggen de voordelen van het netwerk van ruim 31.000 restaurants van Takeaway.com te kunnen combineren met de desktopsite, mobiele website en app-ervaringen van TripAdvisor.

Social highlights oktober

2nov 201711:54
  • Online
  • 10019 x gelezen
  • Link
  • Isobar
  • TrendsSocial media

weblog Met de laatste zonnestralen in ons geheugen en de eerste kerstrecepten alweer in de traditionele media blikken we terug op de hoogtepunten in social media land. Op alle vlakken zien we dat nieuwe features van social kanalen zich doorzetten in de lijn der verwachtingen. Van brand awareness meer features die ge-end zijn op brand commerce.

Eerste competities van start in eSports House

2nov 201711:49
  • Sponsoring
  • 13167 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • TelevisieEvenementOnline gamingeSports

nieuws Het nieuwe eSports House in Rotterdam start vandaag met de eerste competitie en uitzendingen van Inside eSports uit het eigen programma: de Mijndomein Masters(CS:GO). Later deze maand volgt de Dutch Dota Championships (Dota 2) op 21 november en de Dutch College Premier League (League of Legends) op 22 november. Alle competities zijn live te volgen in het programma inside eSports op Fox Sports en Twitch.

[boxtoernooi] Beursgang HelloFresh goed voor 318 miljoen euro - 'Marketing is alles'

2nov 201711:44
  • Food-en-retail
  • 13449 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Maaltijdbezorger HelloFresh gaat vandaag in Frankfurt naar de beurs voor 10,25 euro per aandeel, waarmee in theorie 318 miljoen euro wordt opgehaald, maar in praktijk ten hoogste 277 miljoen. Van de aandelen die HelloFresh uitgeeft, is 19 procent vrij verhandelbaar. 53 procent is in handen van investeringsmaatschappij Rocket Internet. Marketing is alles, zo zie je als je de omzet van de maaltijdbezorgers in Nederland afzet tegen de reclamekosten.

Platform voor e-coaching WOOSH5 boekt spectaculaire resultaten

1nov 201713:17
  • B2b
  • 9705 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en diensten

nieuws In een tijd van digitalisering én een groeiend aantal burn-outs heeft de start-up WOOSH5 uit Breda een gat in de markt gevonden. De wetenschappelijk onderlegde methode helpt mensen via een online platform balans te vinden in een jachtig bestaan. Het wist in een pilot de work-life balance score van deelnemers van onder meer Heineken, KLM en Movares - met gemiddeld 25 procent Nu er proof of concept is bij grote bedrijven in Nederland, richt de start-up zich op crowdfunding voor uitbreiding naar de Verenigde Staten.

Thuiswinkel.org komt in geweer tegen frauduleuze webshops

1nov 201712:19
  • Online
  • 12596 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceCampagnes

nieuws Met de enorme groei van de Nederlandse e-commercemarkt stijgt ook het aantal malafide partijen dat hier misbruik van wil maken. Daardoor worden steeds meer Nederlandse consumenten de dupe van oplichting of misleiding. Om die reden lanceert Thuiswinkel.org vandaag in samenwerking met Grey Amsterdam de campagne 'Voorkom een online shoppingfail' waarin consumenten bewust worden gemaakt van de risico’s van online shoppen en hoe zij deze met het Thuiswinkel Waarborg kunnen vermijden.

Marketeers opgelet: Virtual Reality is over een jaar mainstream

1nov 201711:51
  • Online
  • 8612 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • InnovatieStrategieBig dataVirtual Reality

weblog Technologie en marketing moeten eigenlijk hand in hand gaan. Er wordt al een tijd lang gesproken over Virtual Reality en de mogelijkheden van deze technologie op het gebied van gaming, films en amusementsparken. Onlangs is er zelfs een Virtual Reality-app geïntroduceerd waarin je Rembrandt de Nachtwacht ziet schilderen. Echter, Virtual Reality (VR) heeft de potentie om veel meer te zijn dan alleen een tool voor de entertainmentindustrie. Het kan juist een nuttige technologie zijn die marketeers veel oplevert. Om de tool optimaal te benutten moeten marketeers verder gaan dan alleen de implementatie en het creatief gebruik ervan. Om echt waarde uit deze technologie te halen, moeten ze data met VR genereren en deze analyseren om nieuwe winstgevende strategieën te ontwikkelen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing